Proč mají velké firmy platit televizní poplatky? Jde o jejich společenskou odpovědnost
Vše o ČTČT pro médiaProč mají velké firmy platit televizní poplatky? Jde o jejich společenskou odpovědnost

Proč mají velké firmy platit televizní poplatky? Jde o jejich společenskou odpovědnost

V souvislosti s velkým mediálním zákonem spojeným s navýšením televizních poplatků rezonuje i otázka, proč mají velké společnosti hradit televizní poplatky, i když se jejich zaměstnanci v práci nedívají na televizi.

Mýty & fakta o poplatcích

16. 12. 2024

Samozřejmě je jasné, že řidič autobusu, kuchařka a řada dalších zaměstnanců se při práci nemůže dívat na televizi. Tady ale nejde o to, kdo může v zaměstnání sledovat televizi, ale o daleko důležitější věc.

Česká republika potřebuje silná a sebevědomá média veřejné služby a velké společnosti by se na tom měly svou měrou podílet. Například v Německu je tento model s televizními poplatky pro společnosti zavedený a funguje už dlouhou dobu. Firmy pochopitelně stojí o stabilitu prostředí, ve kterém podnikají, a právě i média veřejné služby mají na stabilitě velkou zásluhu.

Společnosti tak profitují z toho, že u nás existují svobodná a nestranná veřejnoprávní media, která přinášejí kvalitní obsah, a to i v oblasti ekonomiky. Hrazení televizních poplatků je především výrazem společenské odpovědnosti a nejde o skrytou daň pro právnické osoby, jak se také často tvrdí.

  • Jan Souček

    Jan Souček

    generální ředitel České televize