Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

22. 4. 2003

Pohádky opravdu pro celou rodinu

Z velikonoční nabídky České televize se příznivé odezvy dočkala nová pohádka O JEČMÍNKOVI, natočená režisérem M. Cieslarem na motivy hanácké pověsti o chlapci, který se narodil v obilném poli a vydal se zastavit krutovládu svého otce. Na Velký pátek večer dokázala na CT1 zaujmout 1,581 miliónu, tj. 18,7 % dospělých a 293 tisíce, tzn. 22,8 % děvčat a chlapců ve věku 4 až 14 let. Přednost před jinou programovou nabídkou jí dalo 42 z každé stovky dospělých a 77 z každé stovky dětí v danou dobu u televizorů.

Ohlas na Ječmínka potvrzuje úspěch, který zaznamenává programová dramaturgie zařazováním pohádkových příběhu na páteční večery v rámci volného cyklu POHÁDKA PRO CELOU RODINU. Čtyři zatím nabídnuté tituly - Lotrando a Zubejda, Jak si zasloužit princeznu, RumplCimprCampr a O Ječmínkovi - získaly v průměru 1,590 miliónu, tj. 18,8 % dospělých a 317 tisíc, tzn. 24,7 % 4-14letých dětí. Vedle už věhlasných pohádek premiérový Ječmínek obstál tedy více než čestně.

Cyklus POHÁDKA PRO CELOU RODINU se těší značné pozornosti dětí, a to bez ohledu na jejich věk; svědčí o tom vyrovnaná sledovanost, která v případě mladších dětí ve věku 4 až 9 let činí 24,5 % a v případě 10-14letých má hodnotu24,9 %. Menší děvčata a chlapci vykazují lepší podíl na publiku (79 %) než 10-14letí (69 %).

Co se týče dospělých, s větší přízní se cyklus setkává mezi ženami (průměr sledovanosti 20,4 %) než mezi muži (průměr sledovanosti 17,1 %); ti však vykazují mírně lepší podíl na publiku (41 % oproti 40 % u žen).

Podle věku sledovanost POHÁDKY PRO CELOU RODINU kolísá. Největší hodnotu zaznamenává u 55-64letých (22,7 %), 25-34letých (21,6 %) a seniorů od 65 let výše (21,0 %). Minimální hodnota (12,0 %) charakterizuje 15-24leté; děje se tak ale při podílu na publiku 52 %, což je druhá největší hodnota po 57 % u 25-34letých.

Pokud jde o dosažené vzdělání, tak relativně nejvíce diváků pátečních pohádek se rekrutuje z řad diváků s úplným středním vzděláním (průměr sledovanosti 21,2 % při podílu na publiku 46 %). Naopak nejméně zájemců je mezi diváky se základním vzděláním (průměr sledovanosti 15,1 % při podílu na publiku 32 %).