Kde jsem:
ČT podporuje
Způsoby, jak ČT pomáhá, spotové kampaně, vlastní projekty, dobrovolnictví
Spotové kampaně — ČT podporuje charitu — ČT podporuje — Vše o ČT — Česká televize
Česká televize podporuje v roce 2024 tyto charitativní a osvětové projekty:
Tříkrálová sbírka
Tradiční sbírka Charity ČR probíhá vždy na přelomu nového roku. Jedná se o největší dobrovolnickou akci v ČR, při které koledníci sbírají peníze do pokladniček po celé zemi. Výtěžek ze sbírky je určen lidem v nouzi.
Charita ČR
Stáhněte si aplikaci Preventivka
Aplikace Preventivka má za cíl zlepšit zdravotní gramotnost veřejnosti a zvýšit návštěvnost preventivních prohlídek, které jsou klíčové pro včasnou detekci závažných onemocnění. Preventivka uživatelům ukáže, kdy a na jaké preventivní prohlídky a vyšetření mají chodit, pomůže jim vyhledat a kontaktovat specialistu ve svém okolí a zobrazí jim edukační obsah ohledně zdraví a prevence závažných onemocnění.
Loono, z.s.
FUCK CANCER
Cílem projektu je šířit osvětu v oblasti rakoviny mladistvých na základě jejich zkušeností.
FUCK CANCER
Global Teacher Prize Czech republic
Cílem odborné ceny Global Teacher Prize Czech Republic je ocenit a podpořit kvalitní pedagogy působící na ZŽ a SŠ v ČR.
EDUin, o.p.s.
Přidejte se k dobrým lidem
Dárci a Zdravotní klauni sice mají jinou profesi, ale jedno mají společné: Dobro. Dobro, které dokáže přímo nebo zprostředkovaně vytvořit v nemocničním pokoji úsměv, který pomáhá.
Zdravotní klaun, o.p.s.
Darovat má smysl
Cílem kampaně je informovat dárce o možnosti získat potvrzení o daru za zaslané DMS.
Fórum dárců
Věřím Ti
Cílem kampaně je motivovat veřejnost k podpůrným reakcím, pokud se jim někdo blízký svěří s prožitým sexuálním násilím. Zároveň chce přispět k šíření osvěty v tématu sexuálního násilí a ke snížení výskytu škodlivých, a přesto rozšířených stereotypů ve společnosti.
proFem
Domov Pomněnka Nové Město na Moravě
Hlavním cílem je propagace veřejné sbírky na vybavení Domova Pomněnka, který bude sloužit lidem s Alzheimerovou nemocí.
Diakonie ČCE – středisko Myslibořice
Ženy v odboji a disentu
Nezisková organizace Post Bellum se dlouhodobě zaměřuje na seznamování veřejnosti s příběhy menších či větších hrdinství. Tato kampaň je věnována výhradně ženským hrdinkám. Mnohdy to byly právě ženy, které projevily v minulém století výjimečnou odvahu a nenechaly se zlomit. Přitom často řešily obrovské dilema – jednat v souladu se svým svědomím, ale neublížit přitom dětem.
Post Bellum, z.ú.
Nadace Naše dítě slaví 30 let
Cílem kampaně je připomenout veřejnosti zásluhy nadace na podporu handicapovaných dětí.
Nadace Naše dítě
Zastav násilí
Cílem projektu je zvýšit povědomí odborné a laické populace o dostupnosti a charakteru terapeutických programů pro osoby dopouštějící se násilí v blízkých vztazích.
Liga otevřených mužů
Přidejte se k Pochodu pro mozek
Cílem Pochodu pro mozek je upozornit na to, na co se často zapomíná – když chceme být v dobré mentální kondici, je nezbytné stimulovat nejen mozek, ale i tělo (synergický efekt). Nejvhodnějším druhem pohybu (nejen pro seniory) je jednoznačně chůze.
Právě teď
Vracíme lidi zpět do života
Záměrem projektu je zprostředkovat informace o tématu duševního onemocnění. Poukázat na to, že se duševní onemocnění může týkat každého z nás, a to bez ohledu na věk, pohlaví nebo postavení ve společnosti nebo vzdělání.
BONA
Vysílání dobrovolníků na projekty v zahraničí
Cílem kampaně je informovat o krátkodobých dobrovolnických programech v zahraničí.
INEX-SDA
Do práce na kole
Do práce na kole je motivační výzva, která chce hravou formou přivést k udržitelné dopravě (kolo, chůze, běh) účastníky z celé České republiky.
Auto*mat, z.s.
Pomoc rodinám s dětmi, dětem a mládeži
Záměrem projektu je šířit informace o činnosti neziskové organizace LECCOS, z.s., zejména mezi dětmi, mládeží a rodinami s dětmi. Kampaň upozorňuje na možnosti řešení obtížných situací uvedené cílové skupiny.
LECCOS
Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme
Cílem kampaně je zvýšit povědomí o značce Demagog.cz a jejím poslání odhalovat nejen online dezinformace. Kampaň se zaměřuje na následky, které mohou nastat, pokud některé online dezinformace nekriticky převezmeme a dostatečně si neověřujeme informace.
Demagog.cz
Běh a procházka pro MIMINKA DO DLANĚ 2024
Projekt Běh a procházka pro MIMINKA DO DLANĚ se koná vždy první květnovou neděli u příležitosti Světového dne rodičů předčasně narozených dětí. Jde o virtuální akci, kdy se může přihlásit kdokoli a kdekoli s cílem podpořit libovolné perinatologické centrum v ČR, jedno z celkem 27 specializovaných pracovišť, kde pečují o předčasně narozená miminka. Každý tedy může podpořit „to své“ centrum a přispět na vybavení specializovaného vybavení, nebo vzdělávání zdravotníků v oblastech vývojové péče, výživy.
Nedoklubko
Preventivní prohlídka života
Osvětová kampaň pomáhá zvyšovat povědomí o paliativní péči včetně jejího duchovního rozměru, a to způsobem, který vede širokou veřejnost na celostátní úrovni k zamyšlení nad nejdůležitějšími životními hodnotami a vztahy.
Centrum paliativní péče
Český den proti rakovině
Osvětová kampaň zaměřená na prevenci nádorového onemocnění. V letošním roce se koná již 28. ročník zaměřený zejména na prevenci rakoviny prsu.
Liga proti rakovině Praha, z.s.
Připravme se na vlny veder společně s Adapterra Awards
Jak může každý z nás sebe a své okolí připravit na nadcházející vlny veder? Změna klimatu je realita. Musíme ji přijmout a adaptovat se na ni. Jak na to? Tým Adapterra z Nadace Partnerství se tématu věnuje již šestým rokem. Hledá, shromažďuje a propaguje opatření, která nás připravují na změnu klimatu.
Nadace Partnerství
Klip, který pomáhá
Cílem projektu je pomoci onkologicky nemocným dětem Nadačního fondu dětské onkologie Krtek.
RB:BOYS
Daránek pomáhá dětem
DARÁNEK pomáhá dětem je název sbírky Charity ČR, která je určena ve prospěch dětí. Prostředky, kterými lidé „na Daránka“ přispívají, jsou vynaloženy na zařízení, služby a projekty pomáhající dětem v nouzi.
Charita ČR
Poslouchejme děti, když s námi mluví
Osvětová kampaň je zaměřená na prevenci duševních obtíží a onemocnění u dětí a mladých lidí. Děti a mladí lidé si o pomoc dospělých říkají různými způsoby. Často vysílají signály, které ale dospělí (nejen rodiče) často neumí správně číst či je necitlivě bagatelizují. Kampaň chce podpořit a zkompetentnit rodiče/dospělé v komunikaci s děti, aby se naučili (nebát) si všímat signálů svých dětí a porozuměli tomu, jakou sílu má empatické naslouchání ve vytváření vzájemné důvěry a odvahy včas řešit problémy či náročné situace u svých dětí, a tím přecházet rozvoji duševních obtíží a onemocnění.
Nevypusť duši
Čtvrtstoletí práce pro region
TOTEM z.s. pracuje čtvrtstoletí na rozvoji dobrovolnictví v regionu. S podporou dobrovolníků brání sociálnímu vyloučení v rodinách i u seniorů. Kampaň si klade za cíl posílit značku a připomenout, že plzeňský TOTEM je místo bez bariér a předsudků, místo, kde je lidem dobře a kde si každý najde něco, čeho může být aktivně nebo pasivně součástí.
Mezigenerační a dobrovolnické centrum TOTEM
Ruce tančí už 30 let
Skupina Hands Dance, která je součástí Divadelního spolku OUKEJ, plánuje oslavit své výročí koncertem tlumočeným do znakového jazyka za účasti slavných umělců. Jedná se o akci zpřístupněnou pro Neslyšící a zároveň zajímavou událost pro širokou veřejnost.
Divadelní spolek OUKEJ
Den za Ukrajinu
Cílem Nadačního fondu pro Ukrajinu je pomoc napadené Ukrajině. Den za Ukrajinu připomněl dva roky od začátku války na Ukrajině.
Nadační fond pro Ukrajinu
Pomozte dětem
Charitativní projekt Pomozte dětem, pořádaný Českou televizí a Nadací rozvoje občanské společnosti, poskytuje podporu ohroženým a znevýhodněným dětem v České republice. Benefiční pořad 26. ročníku charitativní sbírky se v roce 2024 spojil s pořadem Peče celá země a pro dobrou věc pekli Barbora Poláková, Martin Písařík, Jitka Čvančarová, Rudy Linka, Martina Hynková-Vrbová a Tereza Bebarová s Václavem Koptou.
Česká televize a Nadace rozvoje občanské společnosti
Bez faulu
Kampaň Bez faulu je zaměřena na mládežnický basketbal, na společenskou odpovědnost, kultivaci chování v basketbalovém prostředí a charitativní činnost.
Česká basketbalová federace
Světluška a Noční běh pro Světlušku
Světluška jako dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu pomáhá těžce zrakově postiženým. Noční běh pro Světlušku spojuje sportovní nadšence, kteří koupí startovného mohou pomoci rozsvítit životy nevidomým.
Nadační fond Českého rozhlasu
Propagace skautingu
Junák – český skaut podporuje všestranný rozvoj mladých lidí. Ti zde získávají užitečné dovednosti, poznávají nová místa, učí se pomáhat druhým a být aktivní ve společnosti.
Junák – český skaut
Dalších 50
Dobrovolníci a dobrovolnice Hnutí Brontosaurus pomáhají přírodě, památkám a lidem již 50 let.
Hnutí Brontosaurus
Naučme se rozumět (ne)souhlasu
Kampaň je zaměřena na téma souhlasu v intimních interakcích. Tematizuje fakt, že ano je jednoduché číst, ale ne může mít mnoho podob.
Amnesty International
Buďte jako Ondřej
Kampaň se zaměřuje na podporu dárcovství kostní dřeně. Spot motivuje nové dárce k registraci. Protože, čím víc dárců bude, tím větší šanci dostanou všichni pacienti.
Nadace pro transplantace kostní dřeně
Stokorunou pro spravedlivější péči
Kampaň upozorňuje na těžkou práci a nelehké životní podmínky pečujících osob v domácím prostředí a odkazuje k činnosti Aliance pro individualizovanou podporu, která se zasazuje o změny v české legislativě, jež mohou zlepšit podmínky pečujících rodin.
Aliance pro individualizovanou podporu
Dobré víly dětem
Dobré víly pomáhají dětem z dětských domovů, pěstounských, hostitelských a neúplných rodin.
Dobré víly dětem
SPOLUŽIVOT
Cílem kampaně je podpora a propagace hostitelské péče jako alternativní formy péče o děti v dětských domovech, propojování potenciálních hostitelů s organizacemi působícími v této oblasti, podpora zájemců o hostitelskou péči, podpora organizací působících v oblasti náhradní rodinné péče a dětských domovů v oblasti hostitelské péče a podpora dětí v dětských domovech.
Nadační fond SPOLUŽIVOT
Zažít město jinak
Zažít město jinak jsou sousedské slavnosti, jejichž náplň vytvářejí sami obyvatelé daných lokalit. Jsou založené na principu společného sdílení veřejného prostoru, vzájemné výpomoci a dobrovolnickém nasazení místních organizátorů a mnoha dalších subjektů.
Auto*Mat
Pěšky do školy
Cílem kampaně Pěšky do školy je podpořit děti, aby do školy chodily pěšky. Součástí je rovněž rodičovská výzva, které se mohou účastnit aktivní rodiny po celé České republice.
Pěšky městem
Život je jízda
Kampaň podporuje hendikepované, kteří byli ze dne na den postaveni před zcela novou životní situaci nebo se s postižením už narodili a museli vyhledat odbornou pomoc zaměřenou na celoživotní péči.
REHAFIT
Pomoc dětem ve válečných konfliktech
Cílem kampaně je rozšířit povědomí o dopadech konfliktů a válek na děti a budoucí generace.
CARE Česká republika
Dožít doma
Kampaň Dožít doma má za cíl zvýšení povědomí o možnostech umírat doma s podporou mobilních hospiců, zasadit se o změnu vnímání paliativní péče a snížit bariéry nevyléčitelně nemocných a jejich blízkých ke kontaktování mobilních hospiců.
Fórum mobilních hospiců
Sbírka Bílá pastelka – 25 let pomoci
Bílá pastelka se zasazuje o stálé rozšiřování a zvyšování úrovně služeb na podporu nevidomých a slabozrakých: pomoc sociálně-právní, vydávání časopisů pro zrakově postižené, digitalizaci knihoven, provoz navigačního centra a odstraňování bariér, speciální výcvik slepeckých vodících psů, a v neposlední řadě také vývoj a aktualizaci speciálního softwaru a aplikací, které stále více napomáhají samostatnosti a integraci lidí se zrakovým postižením do společnosti.
Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR
Postavme kliniku se SSUUBO
Kampaň podporuje vznik kliniky a zázemí pro péči o pacienty se srpkovitou anémií ve východní Ugandě.
Nadační fond SSUUBO
Pekárnu? Nemáme!
Klubíčko Beroun podporuje rodiny pečující o blízké s postižením. Díky kampani Pekárnu? Nemáme! bude Klubíčko moci zrekonstruovat sklad a prostory nové pekárny a rozšířit tak kapacity tréninkových pracovišť. To umožní dalším zájemcům projít tréninkem a poté nastoupit na chráněná pracovní místa, či na otevřený trh práce.
Klubíčko Beroun
Linka bezpečí 30 let
Linka bezpečí už 30 let pomáhá dětem a dospívajícím v náročných životních situacích. Cílem kampaně je upozornit okolí dítěte, které něco trápí, na signály, které mohou být často přehlíženy a vést k tragickým následkům.
Linka bezpečí
Doma v Pohodě
Organizace Pohoda se dlouhodobě věnuje podpoře lidí s mentálním postižením. Kampaň Doma v Pohodě poukazuje na to, že ústavní péče není jediná možnost péče o lidi s takovým postižením, naopak jim dává šanci žít plnohodnotným důstojným životem jako běžný občan, samostatně s přiměřenou mírou podpory.
POHODA – společnost pro normální život lidí s postižením
20 let DMS
DMS už 20 let propojuje dárce a neziskové organizace. Je to nástroj, díky němuž mají obě strany jistotu, že vzájemná podpora pomáhá tam, kde má a je to okamžitě vidět.
Fórum Dárců
Lékaři bez hranic
Lékaři bez hranic poskytují zdravotnickou a humanitární pomoc těm nejzranitelnějším: lidem zasaženým válkou, přírodními katastrofami nebo epidemiemi po celém světě. Působí ve více než 70 zemích světa.
Lékaři bez hranic
Den zvířat
Den zvířat je celorepubliková charitativní sbírka, která probíhá od 4. října, kdy je Mezinárodní den všech zvířat, a končí 31.prosince. Jedná se o akci nejen pro psí a kočičí útulky, ale i pro zařízení, která pomáhají týraným koním nebo hospodářským zvířatům.
Běhejme a pomáhejme útulkům
Stále jsem to já
Organizace dlouhodobě podporuje pacienty s ALS. ALS postihuje pouze tělo, mysl zůstává činná. Pacienti si nejen svou paralýzu plně uvědomují, ale zůstávají jim stále stejné sny a touhy, jako měli před diagnózou. Komunikační linka Stále jsem to já podporuje lidi v tom, aby se méně báli komunikovat se svými známými a rodinnými blízkými, které postihlo toto smrtelné onemocnění, byli trpěliví a věděli, že uvnitř je stále ten stejný člověk, kterého znali dříve.
ALSA
Právo na dětství
Kampaň upozorňuje na problémy, kterým děti během dětství mohou čelit, a zvyšuje povědomí o dětských právech a odpovědnosti za jejich naplňování.
UNICEF Česká republika
Vánoční přání
Každý rok přichází na svět tisíce dětí dříve, než je předpokládáno, a již od prvních okamžiků svého života musí čelit mnohým výzvám. Cílem kampaně je upozornit na tuto důležitou tematiku, zlepšit péči o předčasně narozené děti a poskytnout podporu jejich rodinám.
Nadační fond pro předčasně narozené děti a jejich rodiny
Skutečný dárek
V předvánočním čase přichází organizace Člověk v tísni každoročně s projektem Skutečný dárek. Zájemci tak mají možnost koupí dárku pomoci tam, kde to lidé opravdu potřebují.
Člověk v tísni
Konto bariéry
Konto Bariéry již více než 30 let pomáhá lidem s handicapem a organizacím, které o ně pečují.
Nadace Charty 77