Nenašli jste odpověď na vaši otázku?
Kontaktujte Divácké centrum, kde vám rádi poradíme
Vyberte oblast
Ověřte, že máte nejnovější verzi software Apple TV a nejnovější verzi aplikace iVysílání. Jděte do Nastavení, vyberte Systém / Aktualizace softwaru / Aktualizovat software. Buď se zobrazí hláška Apple TV je aktuální nebo nainstalujte nejnovější.
Poté vyhledejte v App Store iVysílání a ověřte, zdali jde aktualizovat na vyšší verzi.
Jestliže máte vše aktuální, tak resetujte box v Nastavení Apple TV. Box naběhne znovu. Uživateli se nic nesmaže.
Pokud to nepomůže, tak aplikaci iVysílání přeinstalujte. Ve výběru aplikací najeďte na aplikaci iVysílání a podržte tlačítko OK. Potvrďte smazat aplikaci. Jděte do App Store. Znovu vyhledejte iVysílání a nainstalujte.
Naše televizní verze aplikací iVysílání jsou dostupné pouze na území České republiky. Takže záleží na tom, kde je lokalizován váš televizor. Pokud toto splňujete, a přesto se vám nedaří vyhledat iVysílání, tak si ověřte, že se jedná o televizor se specifikací dle popisu na https://www.ceskatelevize.cz/smart-tv-aplikace/.
Televizní verze aplikace iVysílání je dostupná na celé řadě Smart TV televizorů.
Jedná se o televizory se systémem Android TV nebo s novějším Google TV. Tento systém používá na trhu v České republice více než 20 výrobců. Aplikace je dostupná na všech verzí systému Android TV.
Dále je dostupné iVysílání pro televizory Samsung s operačním systémem Tizen. Aplikaci lze vyhledat v Samsung Apps a instalovat na modelech od roku 2018.
Stejně tomu je u výrobce LG. Aplikace pro systém LG WebOS se instaluje z LG Content Store a je rovněž dostupná od modelů 2018.
Aplikace iVysílání je rovněž dostupná na všech verzích Apple TV.
Televizní verzi iVysílání nabízíme i pro některé modely, které využívají novější verze operačních systémů Vidaa. Jedná se převážně o televizory Hisense. Dále je aplikace dostupná na systému Titan OS, a to hlavně na modelech Philips. U tohoto výrobce lze dohledat iVysílání i na několika televizorech se systémem Philips Saphi.
Informace o Smart TV aplikacích: https://www.ceskatelevize.cz/smart-tv-aplikace/
Webové prohlížeče v televizorech nejsou plnohodnotné počítačové prohlížeče. Jsou to systémy omezené výrobcem. Většinou se jedná o starší verze. Pro tyto televizní prohlížeče neumožňují výrobci provést aktualizaci na straně uživatele. Takže z počítačového hlediska to jsou zastaralé prohlížeče internetu. Proto fungují omezeně. Nelze to porovnávat s prohlížeči v počítačích a na mobilech.
Navíc platí, že webové stránky nejsou optimalizované pro televizory. Proto se dělají televizní aplikace. Jsou pod kontrolou vysílatelů, průběžně aktualizované, zobrazení a ovládání je přizpůsobené přímo pro televizory.
Doporučujeme přistupovat k našemu obsahu iVysílání přes televizní aplikace. Na řadě modelů jsou dvě možnosti. Buď přes televizní aplikace dostupné na univerzální platformě HbbTV (služba přes červené tlačítko) nebo přes verze iVysílání vyvinuté přímo pro různé operační systémy výrobců televizorů.
HbbTV funguje tak, že se divákům zobrazuje na obrazovce vpravo dole červené tlačítko. Přes červené tlačítko na dálkovém ovladači se uživatel dostane nejen k iVysílání, ale k celé řadě dalších aplikací. Říká se tomu hybridní televize, protože k příjmu těchto aplikací nestačí jen internet, ale je třeba mít příjem televizního vysílání z distribuce, ve které se vysílá signalizace HbbTV. Červené tlačítko je plně funkční v pozemním vysílání DVB-T2, na satelitu Skylink nebo u některých kabelových společností. Více o našem HbbTV najdete na: https://www.ceskatelevize.cz/hbbtv/
Pokud uživatel nepřijímá televizní vysílání se signalizací HbbTV, tak u řady modelů může používat televizní aplikaci iVysílání vyvinout přímo pro systém výrobce. Více o našich Smart TV aplikacích najdete na: https://www.ceskatelevize.cz/smart-tv-aplikace/
Je možné, že na některých modelech dochází k chybné detekci zvukových stop. Pusťte nějaký pořad v iVysílání. Až se začne video přehrávat, tak zkuste změnit video formát. V přehrávači uvidíte některé ovládací prvky a vpravo dole je ozubené kolečko. Pokud budete mít nastavenou kvalitu AUTO, tak zkuste to přepnout na nějakou jinou kvalitu, kterou tam uvidíte, třeba Vysoká 576p nebo HD 720p nebo Full HD 1080p. Pokud to bude hrát, tak to ponechte na nějaké kvalitě označené číslem.
Na některých starších televizorech se nemusí zobrazovat novější formát AUTO. Takže nebude možné přepínat z AUTO na nějakou číselnou kvalitu a opačně. V takovém případě nám prosím napište přesný typ vašeho televizoru. Prověříme jeho chování při automatické detekci zvukových stop.
Vyzkoušejte různé kvality. Když pustíte jakýkoliv pořad v iVysílání, tak vpravo dole je ozubené kolečko. Vyzkoušejte kvalitu AUTO (pokud se vám zobrazuje), případně nějakou nižší. Pokud se to např. v kvalitě Vysoká 576p nebude sekat a ve vyšších kvalitách ano, tak to je internetem. Pro kvality s číselným označením se v HbbTV používá formát, který může být náchylnější na stabilitu datového toku. Proto doporučujeme používat novější formát AUTO. Ten ale nemusí být k dispozici na všech modelech. Formát AUTO je tzv. adaptivní, kvalita obrazu se automaticky přizpůsobuje kvalitě internetového připojení. Tento formát lépe eliminuje jakékoliv výkyvy v internetové síti.
Pokud nepomůže změna formátu, tak zkuste vypnout a znovu zapnout modem na internet. Mohlo dojí ke kolizi. Proto je dobré provést novou detekci. Také můžete zkusit dohledat v nastavení televizoru nějakou položku, ve které lze smazat data, úložiště, historii procházení apod. Může to být označené přímo HbbTV.
Vyberete pořad, ale po kliknutí na video zůstane obrazovka je černá a pouze se točí kolečko? Zřejmě došlo ke kolizi ve vašem televizoru. Zkuste vypnout televizor ze sítě. Rovněž zkuste vypnout a znovu zapnout modem na internet, aby se detekovalo nové spojení na služby červeného tlačítka.
Často lze vyčisti interní paměť televizoru přímo v nastavení televizoru. Jmenovalo by se to vymazat data, vymazat paměť, vymazat cookies, smazat úložiště, odstranit historii apod. Neexistuje univerzální návod. To se liší nejen dle výrobců, ale i podle modelů. U některých modelů je tato možnost přímo v položce s názvem HbbTV.
Smazat paměť lze rovněž řešit reinstalací televizoru (obnova výchozího nastavení). Po restartu je nutné vše znovu naladit (jazyk, země, ladění kanálů atd.). Většinou pak vše funguje jako po první instalaci.
Pokud je u pořadu hláška „Nemáme licenci pro přehrání na internetu“, tak je to kvůli skutečnosti, že na uvedený pořad nemáme autorská práva pro šíření v internetových distribucích. Autorská práva jsou stejná pro všechny internetové platformy. Není rozdíl, jestli sledujte iVysílání v HbbTV (přes červené tlačítko), v aplikaci pro Smart TV, na webu nebo v mobilní aplikaci. HbbTV je pouze „zrcadlem“ počítačové nabídky iVysílání. Obsah je totožný.
Většina pořadů, na které máme internetová práva, tak jsou výhradně z produkce ČT nebo z novější produkce s dodatkem na internetové vysílání. V celé řadě dalších případů je nutné posuzovat konkrétní smluvní ujednání. Někdy bývá problém u koprodukčních pořadů. Rovněž nejsou dostupná internetová práva ke starším pořadům, z doby, kdy jsme neprovozovali internetový archiv, takže se to neřešilo ve smlouvách. I když u řady starších seriálů se snažíme vykupovat práva dodatečně, ale ne vždy je to možné.
Také jsou pořady, které můžete dohledat v iVysílání, ale jen omezeně (třeba dva týdny). To znamená, že licence je časově limitována. Některé pořady nejsou dostupné ani omezeně. Například u vybraných zahraničních pořadů někteří majitelé práv neumožňují bezplatnou archivaci na internetu. Stručně řečeno, práva pro vysílání jsou k dispozici jen televizní a přes internet to zpřístupňují pouze v zahraničních placených archivech.
Jedná se o autorská díla, takže podléhají právní ochraně. Je na „vlastnících“ pořadu, zdali umožní bezplatné šíření na internetu nebo přístup zpoplatňují. Tak to funguje všude ve světě, a to bez ohledu, jestli se jedná o vysílatele veřejné služby nebo komerční subjekt.
Ověřte, zdali se problém týká jen České televize nebo se vám červené tlačítko nezobrazuje na žádných televizních programech, na kterých je služba poskytována (např. Nova a Prima).
Pokud se nezobrazuje nikde, tak ověřte Stav sítě v Nastavení televizoru. Případně proveďte nové připojení k internetu. Pokud se vám zobrazí hláška, že televizor je připojen k internetu, tak je možné, že v televizoru došlo k dílčí kolizi ve vnitřní paměti. Tato situace může nastat i v případě, že se vám červené tlačítko nezobrazuje jen na některých programech, třeba jen na ČT. V takovém případě doporučujeme smazat interní paměť televizoru. Těch možností je celá řada.
Můžete zkusit televizor vypojit ze sítě. Někdy odpojení od elektřiny stačí k nové detekci služeb na červeném tlačítku.
Někdy pomůže, když se televizor odpojí od internetu a znovu připojí. V tomto případě doporučujeme i reset modemu. Aby se detekovalo nové spojení na červené tlačítko.
Některé televizory umožňují vymazat vnitřní paměť přímo v Nastavení televizoru. Jmenuje se to např. vymazat data, vymazat paměť, smazat cookies, úložiště, odstranit historii apod. To pomáhá řešit dílčí kolize.
U řady modelů bývá v Nastavení přímo položka HbbTV. V ní lze přímo Odstranit data o procházení (např. některé modely Samsung) nebo Odstranit historii připojení (např. některé modely LG), vymazat mezipaměť, cookies apod. To často pomáhá k řešení problémů v systému červeného tlačítka.
Pokud máte televizor, který neumožňuje jednoduché mazání paměti přímo v Nastavení televizoru, tak kolize lze vyřešit reinstalací televizoru (obnova továrního, výchozího, expedičního, nastavení). Na některých televizorech jsou k dispozici dva způsoby resetu. Je třeba udělat ten důkladnější. Často vyžaduje nejen nové ladění televizoru (jazyk, země, ladění kanálů atd.), ale je třeba znovu připojit televizor k internetu a v některých případech se znovu přihlásit do Smart TV prostředí výrobce. Důkladný reset kompletně vyčistí interní paměť televizoru. Pak by mělo vše fungovat jako po první instalaci.
U některých modelů se může stát, že se nezobrazuje červené tlačítko po zapnutí televizoru. Většinou stačí, když přepnete na jiný televizní program, např. z ČT na Novu nebo Primu. Nestačí přepínat jen mezi programy ČT. Pak by to mělo fungovat.
Někdy také pomůže, když v Nastavení televizoru, v části Nastavení sítě vyzkoušíte Stav sítě. Dojde k nové detekci internetového spojení, včetně červeného tlačítka. Rovněž pomáhá, když vypnete a znovu zapnete modem na internet.
Česká televize nabízí mobilní aplikaci iVysílání, zpravodajskou ČT24, sportovní ČT sport a pro děti aplikace ČT :D, více informací naleznete na uvedeném odkaze - https://www.ceskatelevize.cz/mobilni-aplikace/
Pro tyto případy je Vám k dispozici televizní aplikace iVysílání, kterou naleznete v online obchodech. Aplikaci postačí stáhnout do TV a nainstalovat. Následně Vám bude k dispozici totožný obsah jako v HbbTV.
Webové stránky nejsou optimalizované pro televizory a ty samotné mají svá omezení. Proto se dělají televizní aplikace, které jsou pod kontrolou vysílatelů, průběžně aktualizované, a hlavně zobrazení a ovládání je přizpůsobené přímo pro televizory. Proto vždy doporučujeme využívat televizní aplikace - HbbTV či aplikaci iVysílání.
Kontaktujte Divácké centrum, kde vám rádi poradíme