Modrá ocel
První den ve službě zastřelí policistka Megan Turnerová pachatele, jenž přepadl supermarket. Protože u zloděje ani na místě činu nebyla nalezena zbraň a žádný ze svědků nemohl s konečnou platností potvrdit Meganinu verzi o sebeobraně a držení palné zbraně pachatele, je Megan ze služby suspendována. Poznenáhlu je však znovu zařazena do vyšetřování, a to na pozici detektiva oddělení vražd, protože na vystřelené nábojnici použité při další vraždě bylo vyryto její jméno. Zatímco ona sama se stane nedobrovolnou vějičkou pro zvráceného vraha, další bestiální vraždy budou následovat. Megan Turnerová má na krku nejen šíleného zabijáka, ale také břímě začínající policistky v mužském rajónu...
Zdánlivě přímočarý, ale v mnoha ohledech nápaditý thriller, jako by předznamenával budoucí hvězdnou kariéru oscarové režisérky Kathryn Bigelowové (Zvláštní dny, K-19: Stroj na smrt, Smrt čeká všude). Snímek si bere to nejlepší z filmů jako Stopař, na němž se ostatně také podílel scenárista Eric Red, a ze stalkerských thrillerů druhu Halloween, v němž debutovala právě Jamie Lee Curtisová. Svou nesmlouvavou a zásadovou rolí vyšetřovatelky dá vzpomenout na ikonickou postavu Harryho Callahana ze série Clinta Eastwooda Drsný Harry, přitom si však charakter Curtisové ponechává osobitou tvářnost. Vedlejší motiv Modré ocele nezapře znepokojivou inspiraci skutečným běsněním v New Yorku 70. let. Konkrétně pak řáděním sériového vraha přezdívaného „Samův syn“, jehož případ byl zfilmován rovněž v krimi zvané Krvavé léto Spikea Leeho.