Chci slyšet, co jsem nikdy neslyšel
Miroslav Srnka se zamýšlí nad tím, co je pro něj jako pro skladatele největší satisfakcí a jak pracuje se zvuky, které ještě nikdy nikdo neslyšel. Poznáváme jej jako skladatele i jako pedagoga na Hochschule für Musik und Tanz v Kolíně nad Rýnem. Jsme svědky provedení jeho díla Standstill pro cembalo a orchestr, které v loňském roce uvedl ve světové premiéře Gürzenich orchester Köln.
Michal Rataj je široce rozkročen mezi hudebními žánry. Dokument mimo jiné sleduje jeho diametrálně odlišné projekty – premiérové uvedení klavírního koncertu MOVIS na Pražském jaru v interpretaci Iva Kahánka a České filharmonie a proces ozvučení pavilonu goril v pražské ZOO, kde mohou návštěvníci zažít iluzi džungle.
Eliška Cílková zahajuje svůj proces skládání vždy na papíře. Co prožívá, když slyší skladbu naživo a může ovlivňovat její interpretaci, jako v případě Smyčcového kvarteta č. 4, který nastudoval slovenský Spectrum Quartett?
Pro Petera Grahama a Ivana Palackého, kteří tvoří Duo Palagrachio je posluchač stejně důležitý jako interpret. Soudobá hudba podle nich potřebuje virtuózní posluchače, pro které pořádají „koncerty s volným průběhem“, kde se kromě varhan rozezní například i pletací stroj.