Pocta Debussymu
U příležitosti 150. výročí narození impresionistického skladatele Clauda Debussyho (1862–1918) uspořádal k jeho uctění francouzský festival Les Flâneries Musicales de Reims (Remešské hudební putování) koncert, kde dirigoval legendární Jean-Claude Casadesus jeho nejznámější díla. Pod jeho taktovkou účinkovaly Národní orchestr z Lille a operní sbor z téhož města. Zazněly Debussyho orchestrální skladby: Předehra k Faunovu odpoledni, Nokturna a Moře.
Od devadesátých let 19. století si Debussy vytvořil svůj vlastní styl, ovlivněný dobovým symbolismem Stéphana Mallarmé a často označovaný jako impresionismus. Zpočátku komponoval kratší díla, klavírní, komorní i orchestrální hudbu a písně na slova Paula Verlainea. Roku 1894 napsal jednu ze svých nejslavnějších skladeb, Preludium k Faunovu odpoledni, krátkou symfonickou báseň pro orchestr, inspirovanou Mallarméovou básní. Z další orchestrální tvorby jsou nejdůležitější jeho symfonické skici Moře, cyklus Obrazy a skladba Oblaka z třídílného titulu nazvaného Nokturna. V letech 1893–1902 složil Debussy operu Pelleas a Melisanda podle stejnojmenné hry symbolistního dramatika Maurice Maeterlincka. Zde mizí dominantní úloha operního sólisty. Ten je postaven na roveň sboristy či běžného hráče orchestrálního partu.
Koncertní večer, který se odehrál v prostorách zimního cirkusu z roku 1862, měl název Hommage a Debussy.