Chat

host

Jana Poštová

Tisková mluvčí roku, práce na záchrance

Záznam chatu z úterý 15. prosince 2020

DAYD: „Jaké to je, pracovat na záchrance?“

Jana Poštová: „Pracovat na záchrance je pro mě skutečná srdeční záležitost. Jakkoliv to může znít jako klíšé, tak je to pro mě více než jen práce, která mě obrovsky naplňuje.“

SK: „Co to pro Vás znamená, že jste tiskovou mluvčí roku?“

Jana Poštová: „Je to pro mě zejména obrovská čest, nesmírně si tohoto ocenění vážím. Je potřeba říci, že to zdaleka není pouze ocenění mě samé, ale také mých skvělých kolegů, protože to nikdy není o jen o jednotlivci, ale o týmu, který okolo sebe máte a ten já mám naprosto úžasný :-) Je to pro mě také ujistění, že tuto práci dělám dobře a také motivace se stále více zlepšovat a učit novým věcem.“

denmark: „Jaké to je dělat tiskovou mluvčí záchranky?“

Jana Poštová: „Je to bezesporu práce velmi zodpovědná. Nejčastěji bohužel komentujete velmi vážné situace, hovoříte o lidské bolesti, někdy i tragédiích. Zde je potřeba postupovat skutečně velmi citlivě a empaticky. Na druhou stranu máte také možnost tuto překrásnou práci představovat a ukazovat veřejnosti, což je skvělé a velmi pozitivní.“

STOP: „Chtěla jste vždy být tiskovou mluvčí?“

Jana Poštová: „Naopak, nikdy jsem ani ve snu nepřemýšlela o tom, že bych kdy mohla být tiskovou mluvčí. Byla to vlastně velká souhra náhod, že jsem se mluvčí stala, ale jsem za to opravdu moc ráda. Díky této příležitosti mám možnost poznávat ne jen spoustu nových a velmi zajímavých osobností, ale také se naučit spoustu nových věcí.“

DIS: „Co COVID a Vaše práce tiskové mluvčí?“

Jana Poštová: „Covid změnil opravdu spoustu věcí, stejně tak i naší práci a i práci tiskových mluvčí. My jsme se na začátku "covidového období" zaměřili zejména na intenzivní interní komunikaci s našimi zaměstnanci, což se ukázalo jako velmi správné rozhodnutí. Měnila se velká spousta věcí a my jsme vše potřebovali velmi rychle a podrobně našim kolegům předávat. Stejně tak ale bylo důležité komunikovat o věcech týkajících se covidu s novináři, to všechno ale bylo nad rámec běžné agendy. Takže bylo a je to jistě náročné, ale je to naše práce :-)“

Roman: „Dobrý den, jak dlouho trvá jedna směna dispečerky, kolik za směnu vyřídí telefonátů a je pravda, že na tísňové lince slouží i muži ?“

Jana Poštová: „Krásný den, jedna směna trvá 12 hodin. Sloužíme denní/noční služby v tak trochu jiném krátkém/dlouhém víkendu. Za 24 hodin přijmeme naše zdravotnické operační středisko přibližně 700 hovorů. Jen pro zajímavost, na začátku covidového období to bylo jednou tolik. A nakonec, ano, je to pravda, na našem zdravotnickém operačním středisku pracují i mužu a není jich zrovna málo. Zrovna nedávno jsme dávali na náš FB vtipný příspěvek, kdy na dispečinku nastala velmi neobvyklá situace - celá směna byla složena ze šesti mužů a jen jedné ženy:-).“

Matěj: „Velice si vážím Vaší bohulibé práce. Jak jste se k ní dostala? Chtěla jste vždy pracovat na záchranné službě?“

Jana Poštová: „Moc Vám děkuji. Jsem vystudovaná všeobecná sestra, práce sestry mě velmi bavila, ale chtěla jsem "něco víc". Na škole, na které jsem studovala byl obor zdravotnický záchranář a tak jsem si začala okolojedoucích sanitek všímat čím dál tím víc. A nakonec jsem si říkala, že to je přesně to, co bych chtěla dělat, že to je přesně ta práce, která je více než jen prací. A i když jsem už u pražské záchranky (pro mě neuvěřitelných 10 let), tak i dnes se každou jedoucí sanitkou pyšně otáčím :-)“

DIS: „Jaká jste tisková mlvučí?“

Jana Poštová: „Taková, která se snaží své kolegy a kolegyně prezentovat a ukazovat v tom nejlepším světle. Která se snaží přiblížit široké veřejnosti, že práce na záchrance nejsou jen houkající sanitky, ale že to je práce o lidech a pro lidi.“

DAYD: „Jak moc těžké je být tiskovou mluvčí?“

Jana Poštová: „Občas je to práce náročná. Myslím si, že práce na záchrance se rozhodně nedá dělat od osmi do čtyř a pak prostě "jít domů". Takže i když domů jdu, tak jsem stále k dispozici, vlastně nonstop, ve dne, v noci, telefon nikdy nevypínám, protože nikdy nevíte, co se může stát. Věci se dějí neustále a nevybíraj si, jestli jste zrovna v práci nebo ne. A novináři informační servis potřebují o aktuálním dění také stále a já jsem tu pro ně a ráda :-) "Odměnou" za to je ale velmi seriózní a férový přístup od téměř všech, se kterými jsem v pravidelném kontaktu a za to moc děkuji :-)“

DIS: „Jak a proč jste se stala tiskovou mluvčí?“

Jana Poštová: „To byla vlastně jedna velká náhoda. Když mě kolega, tehdejší tiskový mluvčí, požádal, zdali bych mu nechtěla dělat zástup, hodně jsem váhala. Nebyla jsem si zdaleka jistá, jestli je to opravdu práce pro mě. Jsem zdravotník a neměla jsem žádné mediální vzdělání. Nicméně po pár týdnech kolega tuto pozici náhle opustil a (zjednodušeně řečeno) najednou jsem byla mluvčí na plný úvazek.“

Marie: „Dobrý den já bych Vám i všem Vaším kolegům v republice chtěla poděkovat za všechny Čechy za Vaši obetavou práci a popřát krásné Vánoce a v novém roce hodně zdraví, lásky spokojenosti a hodně uzdravenych pacientů“

Jana Poštová: „Krásný dobrý den, moc Vám děkujeme za velmi milé přání, které kolegům a kolegyním velmi ráda předám :-) I Vám přejeme příjemné a klidné svátky.“

DAYD: „Máte ráda obě řady tv seriálu Sanitka?“

Jana Poštová: „První řadu seriálu Sanitka mám ráda opravdu velmi, koneckonců píseň ze seriálu je takovou neoficiální "záchrankovou hymnou". Druhou řadu jsem kupodivu ještě neviděla.“

DIS: „Jaká má být a jaká nemá být tisková mluvčí?“

Jana Poštová: „Myslím si, že tiskový mluvčí by měl být hlasem organizace / firmy, kterou reprezentuje, pravou rukou svého šéfa. Myslím, že by to měl být člověk, na kterého je 100% spolehnutí, měl by být velmi flexibilní, organizačně velmi schopný a loajální. Na druhou stranu by neměl zapomínat na to, že je to mluvčí, nikdy by neměl převyšovat svého nadzeného a "značku" za kterou hovoří.“

DIS: „Co je podle Vás morálka a etika tiskové mluvčí?“

Jana Poštová: „Podle mě jsou tyto dvě věci pro práci tiskového mluvčího nepostradatelné a je na ně neustále potřeba myslet kdykoliv, cokoliv mluvčí komentuje.“

Veronika: „Dobrý den, musím dát přednost sanitě, která jen bliká, ale nehouká?“

Jana Poštová: „Dobrý den, ano musíte. Blikání může být doplněno o zvukový signál.“

denmark: „Proč jste podle Vás tiskovou mluvčí roku?“

Jana Poštová: „Pevně doufám že proto, že práci kterou dělám dělám dobře :-) Jak jsem zmínila i v rozhovoru, zcela jistě to není jen mé ocenění, ale ocěnění skvělého týmu, který okolo sebe mám.“

Iva: „Nechci se na nic ptát , jen přeji všem zachranářům klidné Vánoce a nový rok , který zvládnou , tak jako dosud zvládají ten letošní. Velké díky, vaše práce má smysl a navíc , když jí mate rádi, tak to nemá chybu. Iva“

Jana Poštová: „Vážená paní Ivo, moc Vám za všechny kolegyně a kolegy děkuji, velmi ráda jim vzkaz předám. I Vám přejeme klidné svátky a vše nejlepší do nového roku.“

SK: „Máte ráda film The Ambulance?“

Jana Poštová: „Ten bohužel neznám, ale děkuji za tip :)“

Honza: „Dobré odpoledne. Chtěl bych Vám popřát krásné a pokud možno klidné Vánoce a ten příštího rok, aby byl jak pro zdravotníky, tak pro všechny ostatní, prostě lepší. P.S.: jste nejkrásnější tisková mluvčí co znám;-)“

Jana Poštová: „Dobrý den, moc Vám děkuji za krásné přání, to samé přejeme nám všem. A moc děkuji za velmi milé PS :-)“

Pavel: „Zdravíme ze ZOSu“

Jana Poštová: „Děkuju holčičky (a kluci) moji drazí :-)“