Chat

Barbora Pelánková a Lenka Poulová
Vyučování v přírodě
Záznam chatu z pátku 4. dubna 2014
Dana Lovenská: „Co si myslíte o školách v přírodě - škole v přírodě?“
Barbora Pelánková a Lenka Poulová: „Pro běžné školy je škola v přírodě velikým přínosem. Děti jsou celý týden od rána do večera venku. V Letokruhu budeme venku každý den cca 1,5h v dopoledním bloku a navíc se jednou týdně vzdáme na výlet za poznáním na celý den - často do přírody, ale i např. za kulturou, na exkurzi, do dílen atd.“
Dana Lovenská: „Co vyučování na lodi na rybníce či jezeře či řece?“
Barbora Pelánková a Lenka Poulová: „Bezva nápad, možností je mnoho. Nás prozatím čeká spíše pozorování života kolem vod v rámci prvouky a vodácký kurz si necháme do zálohy pro vyšší ročníky.“
Dana Lovenská: „Nevýhody a výhody vyučování v přírodě?“
Barbora Pelánková a Lenka Poulová: „Výhody - přírodní prostředí napomáhá vnímat dětem postupný přechod od konkrétního k abstraktnímu, výborně rozvíjí motoriku, pohybovou zdatnost, přináší spoustu podnětů nejen ke vzdělávání, ale i ke hře a dobrodružství. Děti na prvním stupni obzvlášť - se nejlépe učí, když vnímají všemi smysly, můžou si věci "osahat", prožít, spojit s rytmem, s pohybem - a to se nejlépe realizuje právě venku. Nevýhody - spíše než nevýhody jsou to "výzvy" - naučit se v přírodě bezpečně pohybovat, vhodně se obléci a naučit se na "špatné" počasí dívat i jinak - například si uvědomit, že děšť je životodárný pro rostliny a všechno živé. Samozřejmě vše v rozumných mezích, tak aby nedošlo k ohrožení zdraví - ale k rozšíření naší komfortní zóny dojít může :)“
Nela Klásková: „Dobrý den, kéž by byla taková škola i v Moravskoslezském kraji. Přeji mnoho úspěchu a spoustu šťastných dětí.“
Barbora Pelánková a Lenka Poulová: „Děkujeme!“