Chat

Dorota Madziová
Záznam chatu z pátku 18. září 2020
Renata: „Dobrý den, jsou prosím "vhodné" kroužky u dětí, které nastoupí do první třídy? Nebude to pro ně moc - nové školní povinnosti a ještě kroužek/kroužky?“
Dorota Madziová: „Dobrý den, je to velmi individuální. Zároveň dobře popisujete, že pro některé děti, je tato životní změna náročná a další povinnosti by mohly představovat zbytečnou zátěž. Hlavní je vnímat, jaké moje dítě je, jak si organizuje svůj čas. Vynecháním kroužků při nástupu do 1. třídy, ještě neznamená, že dítě nebude rozvíjet své zájmy.“
Petřík: „Co dělat, když dítě nevydrží dlouho u žádného koníčka? Jak ho motivovat?“
Dorota Madziová: „Dobrý den, ptát se jej, zajímat se o to, co by potřebovalo k tomu, aby v dané aktivitě mohlo pokračovat. Vliv může mít také to, zdali si dítě daný koníček vybíralo samo. Další alternativou může být se s dítětem domluvit na pravidlech. Pokud si vybere samo nějaký koníček, uvede důvody, proč jej chce dělat, zkusme se s ním domluvit na podmínkách i z naší strany - např. vydržet u jedné oblasti 1 školní rok.“
Veronika Vrbková: „Dobrý den, jsem v 9. třídě základní školy, rozhoduji se kam odejdu na střední školu, mám určitou úvahu ale nevím jak se rozhodnout. chtěla jsem se zeptat jestli by jste mi s tím trošku nepomohla.“
Dorota Madziová: „Dobrý den, velice ráda. Nemyslím si, že chat je optimální cesta. Pokud máte zájem, napište mi, prosím, na e-mail: dorota.madziova@gmail.com a domluvíme se.“
Lenka: „Dobrý den. Můj syn je právě v deváté třídě. Rozhoduje se o svém povolání. Navštěvuje dětského psychologa. Máme dyslexii, dysgrafii, dysortografii, špatnou sluchovou paměť, příznaky ADHD. Mentálně je na svůj věk méně vyspělý zatím je více dětský. Učení probíhá zlatou střední cestou. Větší problémy má s ČJ. Ve škole má asistentku. Návrh na povolání máme buď truhlář nebo kuchař. Manuálně je zručný, hezký kreslí. Ve svém věku si stále hraje s legem ze kterého umí postavit podle své fantazie (ne podle předlohy modelu) mnohdy i funkční věci. Mně by se líbil více truhlář. Otázka zní jestli výběry povolání by pro něj byli vhodné... Za případné chyby se omlouvám. Děkuji Lenka“
Dorota Madziová: „Dobrý den, první, co mě napadá je to otázka, jak to vidí Váš syn? Co by chtěl on? Jaká je jeho představa o práci truhláře a kuchaře? Pochopila jsem, že někdo třetí Vám navrhnul tuto cestu, z čeho vycházel? Jsou i jiné alternativy? V neposlední řadě vzhledem k podpoře, kterou Váš syn může potřebovat, bych se zajímala o to, která škola je schopna vytvořit dobré podmínky pro studium Vašeho syna. Ať se daří!“