Chat

host

Jaroslava Budíková

Kompenzační pomůcky pro předškoláky s ADHD

Záznam chatu ze středy 31. října 2018

Jana: „Dobrý den,jsou i nějaké pomůcky pro ADHD děti co už jsou ve škole a mají velké problémy s pozorností a nutností stále něco dělat,řešit apod.?“

Jaroslava Budíková: „Dobrý den, budeme o nich dnes mluvit, dívejte se :-)“

SK: „Jak je to v ČR obecně s kompenzačními pomůckami pro předškoláky s ADHD?“

Jaroslava Budíková: „Dobrý den, pomůcky jsou dosptupné, je jich hodně, v PPP , SPC vám poradí popř.psycholog, speciální pedagog či paní učitelka v MŠ.“

Lenka České Budejovice: „Mám ročního kluka je dost ukřičený uvstekaný kdy to mám začít řešit“

Jaroslava Budíková: „ihned, napojit se na jeho emoci, konešivým hlasem pojmenvovát CO SE DĚJe, utětšit,přijmout situaci i dítě takové jaké právě je.. pracovat se svými emocemi... je vhodné věnovat pozornost tomu ,co spouští vztek, podívejte se na web: AHA rodičovství“

Eva Stejskalová: „Dobrý den, s dětma s touto problematikou pracují i ergoterapeuté. Jsem ergoterapeutka a začínám (půl roku) beru i ambulantně dětičky s těmito problémy. Mluvila jste velice pěkně a srozumitelně.“

Jaroslava Budíková: „Evo, děkuji vám:-)“

Vladimíra: „Moje dítě má diagnostikováno ADD jsou pomůcky i pro ty to děti“

Jaroslava Budíková: „Ano, poradí vám tak, kde poruchu diagnostikovali popř. v PPP nebo školní sacholog,psec.pedagog.Záleží,kerá obast je oslabena.“

Martjna: „Dobrý den, ráda bych se zeptala na problém u syna, který je ve čtvrté třídě, kdy poměrně špatně čte a zapomíná čárky a háčky....nedělá hrubky jedná se spíše o zapomínání.. mám pocit že asi neslyší krátké a dlouhé písmena....nerozlišuje ani s a z děkuji“

Jaroslava Budíková: „Dobrý den, doporučuji vám aplikace Včelka je dostupná na inernetu , pomáhá se čtením i pravopisem /specifické jevy - to co popisujete /“

Alena: „Dobry den,chtela jsem se zeptat,jak poznat ADHD deti? Dnes mi prijde,ze normalni zdrave dite uz je definivane s touto “poruchou”? Tak kde je ta hranice? Dekuji“

Jaroslava Budíková: „v PPP vám poradí :-) určitá živost patří do vývoje, každého dítěte. Záleží , aby dítěti i jemu okolí bylo,cítilo se dobře. Ve školních zařízeních někdy mívají tyto děti složité situace a to je zapotřebí řešit.“

Radka Paulová: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak mohu pomoci našemu 10letému synovi, který má diagnostikováno ADHD s poruchou pozornosti a mírnou hyperaktivitou. Chodí do 5. třídy ZŠ a nosívá domů tresty za vykřikování v hodinách, vrtění se v lavici apod. Děkuji za odpověď. Paulová“

Jaroslava Budíková: „Odpověd je na delší čas, podpora doma : pravděpodobně potřebuje systém - strukturu ,aby nezapomínal -systém značek.. v ZŠ komunikace s pedagogy a společné hledání řešení . např. nám fuguje sebehodnotící kalendář, napiš te mi do PPP a já vám ho pošlu:-)“

Monika: „Dobrý den, dá se už ve třech letech rozpoznat rozdíl mezi ADHD a dětským autismem? I když dítě nemluví? Děkuji za odpověď“

Jaroslava Budíková: „všímejte si projevů, určitě komunikuje neverbálně, zkuste vyhledat klinického logopeda, psychologa .“

SK: „Které kompenzační pomůcky pro předškoláky s ADHD jsou nezbytné a které nikoliv?“

Jaroslava Budíková: „Hodně záleží na individuální osobnosti a potřebách dítěte, z toho vždy vycházíme“

Helena: „Dobrý den, našemu synovi bude v prosinci 8 let, chodí do druhé třídy. Bylo mu diagnostikováno ADHD I. stupně. Syn má ve škole problémy s udržením pozornosti. Paní učitelka si stěžuje, že neustále vyrušuje (vydává nějaké zvuky, otáčí se, vrtí se). Paní učitelka nám tvrdí, že všechny děti mají možnost určitého relaxu, ale že náš syn se hůře dává do klidu. Paní učitelka si na něj neustále stěžuje a my rodiče popravdě nevíme, co s tím. Můžete nám poradit, co s tím?“

Jaroslava Budíková: „Možná by vašemu synovi pomohl program KUPOZ, paní učitelku srdečne zvu na seminář pod organizaci Člověk v tísni- program Varianty se školou je potřeba hodně komunikovat popř. požádat podporu toho kdo diagnostikovat či PPP“

Michaela Huber: „Dobry den! Mam 3 vnuky 12 ,6,a 3 roky maji ADHD .Dotaz jak u ni odstranit tzv,tiky ktare mi pripadji az jako chorobne,jeden si cuca palec druhy si krouti vlasy az uz ma temer lysinu.Jak na my mame pusobit na dite aby mu to jeste vice psychicky neuskodilo.Dekuji a preji hezky den.Omlouvam se za chyby, ziji v Nemecku.“

Jaroslava Budíková: „muze jit o velký tlak na výkon , stresový faktor -někde, je zaptřebí zmapovat a porozumět situacím, kdy se tiky objevují, děti potřebuji bezpodmínečnou akcpetaci ,lásku jasné laskavé stanovení hranic. podívejte se naweb. AHA rodičovství. Práce s vlastními emocemi a celková atmosféra , nároky kladené na děti mohu souviset s tím co popisujete.“

Radka Paulová: „Ještě jednou Paulová. Mockrát děkuji za odpověď. Píšete, že Vám mám napsat do PPP o sebehodnotící kalendář. Jakou máte, prosím, adresu? A s kým se má potom kalendář hodnotit, sami doma nebo ve škole? Ještě prosím o odpověď na otázku, zda je pro našeho syna vhodné sedět v 1. lavici u učitelského stolku (již 4. rokem je tam usazen paní učitelkou - chodí do 5. tř) s minimem místa kolem sebe. Vrtí se a otáčí se o hodinách, protože nevidí do třídy. Je za to trestán. Děkuji, Paulová“

Jaroslava Budíková: „více vám odpovím po telefonu pracuji v PPP 11 a 12 Jižní město, zavolejte v pátek kolem 11 hdoiny.“

Ina Rudolf: „Dobry den , mam dotaz jakou mi jako babicce 3 vnuku s ADHS poradite literaturu a i pomucky ktere by mi pomohly pri vychove vnuku a jakych chyb je treba se vyvarovat.Dekuji.krasny den.“

Jaroslava Budíková: „ADHD pro rodiče -Žáčková,Jucovičová zde naleznete pomůcky i další vhodnou lieraturu AHA rodičovství“

marek: „dobry den jaky pomucky“

Jaroslava Budíková: „pomůcky jsou nas stole i pod stolem ve studiu:-)“