Chat

Reklamace dovolené

Lenka Vichnarová

Záznam chatu z pondělí 3. září 2007

tereza: „jak jsi se dostala k pořadu sama doma?poslali ti nějákou nabídku?“

Lenka Vichnarová: „ano, sledovali moje texty v MFD a nabídli mi spolupráci“

Barča: „Chtěla bych vás o něco poprosit jestli byste byla tak hodná a pozdravovala paní Janu moc ji přeji krásné miminko a jestli někdy nepotřebuje hlídat jj a prosím aby ste jí to řekla při vysílání a pozdravila Barču Procházkovou z Hluchova děkuji moc nashledanou“

Lenka Vichnarová: „paní Janě to ráda vyřídím, ale po vysilání, během vysílání to není možné“

Zuzana Boháčková: „Hezký den,právě jsme se vrátili z dovolené v Itálii.Den před odjezdem nám CK oznámila změnu ubyt.zařízení,na lepší úrovni.Skutečnost byla naprosto jiná-menší apartmán,plesnivé zdi i matrace,areál neuzavřený.Delegátka tvrdila,že je bezmocná.Vše jsme vyfotili.Máme nárok na náhradu a jak postupovat?Děkuji za radu.“

Lenka Vichnarová: „určitě máte šanci na kompenzaci. Podejte reklamaci písemně, nejlépe doporučeným dopisem a uveďte všechny vady, které vaše dovolená měla a v čem neodpovídala sjednaným podmínkám. Doložte fotografiemi či dalším svědectvím. Myslím, že máte šanci uspět, pokud je cestovka seriozní, nezapomente ji podat nejpozději do tří měsícu po návratu, držím palce“

Veronika: „Dobrý den, prožila jsem letošní dovolenou v Tunisku a mohlu konstatovat, že to byla jedna moje z nejhorších dovolených, co jsem kdy zažila. V katalogu sice bylo uvedeno asi minimetrovým písmem, že hotel je pro méně náročné klienty, ale netušili jsme, že to bude taková katastrofa. Rekalmaci jsme měli především na stravu. Opravdu jsme netušili, že budou jak na oběd i večeři vařené kuřecí žaludky a to se opravdu jídelníček jinak neměnil. S tekutinami to bylo tak že jsme si mohli odnést masimálně sebou 1 x 2dcl plastový kelímek a to buďto vypěněné kofoly či vody. Poditýkám, že jsme měli zaplaceno all inclusive. Služby delegáta nebyly k ničemu, protože jeho domlouvání k žádnému řešení nevedlo. Po příjezdu co ČR jsme si samozřejmě stěžovali, ale marně, bylo nám řečeno, že vše probíhalo jak mělo a odškodněni jsme nebyli vůbec! Na ubytování jsme si raději nestěžovali, jelikož to nemělo vůbec žádný význam jak už v Tunise tak v cestovní kanceláři. (pokoj nebyl absolutně připravený, WC nebylo vůbec umyté, či převlečené postele, poplísněný polštář atd. Cestovní kancelář Exim tours nás vůbec nijak neodškodnila a jejich jednání bylo hrůbé. Chtěla bych se zeptat jaké právo mám dále uplatňovat, když i nadále trvám na odškodnění. Mimochodem dovolená nás stála 16000 Kč na 1 osobu.“

Lenka Vichnarová: „podle toho, co popiśujete, to nebyla dovolená, ale horror! myslím, že určitě máte nárok na nějakou kompenzaci, myslím, že máte větší šanci uspět, pokud máte nějaké důkazy o tom, že pobyt včetně jídla nestál za nic. Co svědectví delegáta? Nenechali jste si u něj potvrdit, že jste reklamovali jídlo, nevyfotili jste si nabídku jídla, třeba konkrétně těch žaludků?Nesehnali byste svědectví dalších účastníků zájezdu, aby vás reklamaci podalo více?“

Polák: „Dobrý den, vrátili jsme se z Chorvatska CK Firo-tour. Údajné ubytování v apartmanu se zjednodušeným kuchyňským koutem. Realita taková, že na poličce byl jednoplotýnkový vařič a nádobí jsme myli v koupelně v umyvadle. Jiné vybavení nebylo. Ubytování pouze v jedné malé podkrovní místnosti. Jak mám postupovat proti CK? Děkuji, můžete mě odpovědět na můj email nebo přímo v televizi. lukas.polak@email.cz“

Lenka Vichnarová: „sepište reklamaci se všemi výhradami a pošlete ji doporučeně cestovce. Hledejte v katalogu či cestovní smlouvě, zda je tam vysvětleno, co se rozumí pod pojmem zjednodušený kuchyňský kout. Tak můžete zjistit, zda ubytování odpovídalo smlouvě či ne.“

tereza: „omlouvám se lenko nenapsala jsem ti jestli ti můžu tykat.“

Lenka Vichnarová: „určitě ano“

Michaela B.: „Dobrý den ráda bych se zeptala jestli jsme meli zaplacen zajezd. A po priletu na Tuniske letiste nam delagat prepsal hotel.Sice byl lepsi kvality ale nebyl to nas vybrany. A pote jsme se stehovali jest jednou. Mam neakou sanci na nahradu skody?“

Lenka Vichnarová: „moc tomu nerozumim - meli jste sjednan hotel, dali vas do jineho? ale vyšší kvality a pak vas jeste jednou stehovali? Mate pocit, ze jste utrpeli skodu? Pokud ano, reklamujte to, ale pokud by mela byt duvodem jen zmena hotelu za lepsi, myslim, ze neuspejete. Mozna ma totiz tuto moznost cestovka napsanou v cestovni smlouve“

Ing. Tomáš Chudíček: „Dobrý den, loni na dovolené v Tunisu, nám byl pobyt těsně před odjezdem zkrácen o 12 hodin, tím, že nám bylo delegátkou CK sděleno, že vinou poruchy na letadle smluvního přepravce budeme přepraveni do ČR dříve, tj. místo ve 23h budeme z destinace odlétat v 11h. Vzhledem k tomu, že jsme měli formu stravovani ALL-INCLUSIVE, vznikl nám ještě ten den nárok na čerpaní těchto služeb až do 14h. Po návratu jsem se obratil na CK na možnost kompenzace za nevyčerpané služby. Nejprve nám byl tento požadavek zamítnut, následně po poradě se SOS a ČOI, které v této věci zahájili šetření, kdy CK podle § 852i občanského zákoníku odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny cestovní kanceláří nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu. Následně nám bylo poskytnuto plnění. Tedy člověk by se neměl zaleknout, i když se jedná o druhou největší CK v republice...“

Lenka Vichnarová: „dobrý den,¨děkuji za dobrý příklad úspěšně dokončené reklamace, je škoda, že lidé nejsou důslední jako vy a nechají se zastražit prvním zamítnutím reklamace cestovkou“

Benešová: „Dobrý den, Co dělat v případě že Vás cestovka zapomene vyzvednout? A jste na to pojištění? Děkuji předem“

Lenka Vichnarová: „určitě máte nárok na náklady, které vám jednáním cestovky vznikly, například pokud jste se na letiště museli dopravovat sami, v základní cestovní pojistce toto riziko pojištěné není“

Věrka: „Krásný den, právě jsme se vátili z dovolené v Chorvatsku, kde jsme již během pvního dne zjistili, jak odlišné jsou informace podané cestovní kanceláří od skutečnosti - např. blízkost místního letiště (odlétající letadla nám létala nad hlavami), vybavení kuchyně apartmánu, balkon společný čtyřem pokojům (příplatek za osou 500Kc)...apod. Je možné jít si přinejmenším stěžovat a dočkat se omluvy, když nám byli informace podány ústní formou a nelze se tedy odvolat na žádný dokument?Děkuji. KRásný den“

Lenka Vichnarová: „optimální postup by byl nahlásit to hned delegátovi na místě a nechat mu podepsat vaši stížnost. Takto můžete sepsat reklamaci a přiložit třeba fotky reality či svdectví dalších účastníků zájezdu“

Paulovič: „Dobrý den paní Vichnarová, Nedávno jsme byly na dovolené, dojeli jsme na místo a tam se o nás měl postarat delegát. Delegát se za celých 14 dní nepostaral, nešel nás ubytovat - tak jak to bylo ve smlouvě, byl ve značně podnapilém stavu a velice neochotný. Pomohly jsme si sami, ubytování, zpáteční cesta atd. Jak by jste v této situaci postupovala? Má se problé řešit ihned na místě? Děkuji předem“

Lenka Vichnarová: „lepší by bylo řešit problém na místě, ale ani teď bych se reklamace nevzdávala, minimálně proto, aby se cestovka poučila a další rok ho jako delegáta nezaměstnala.možná byste mohli získat i slevu - služby delgáta jset si platili v ceně zájezdu, ne?“

Barbora Bukovjanova: „dobrý den,co když v zakoupenem zajezdu budou nekvalitni pokoje a všechno ostani co se stim da delat,chci se zeptat jestli je to vyhodnějši nez jet autem?dekuji“

Lenka Vichnarová: „pokud budou nekvalitní pokoje, určitě si je vyfoťte a přivolejte do nich delegáta, reklamujte, pokud nebudete mít úspěch, sepište na místě reklamaci“

Marika L.: „Dobrý den, vrátili jsme se z dovolené, kam jsme jeli s malými dětmi. Před odjezdem jsem uvedla požadavek, abychom byli v klidné části areálu, nakonec jsme byli ubytováni přímo nad bazénem, kde byla každý den diskotéka až do 11:30-12:15 v noci + hodina než se rozešli hosté, přitom CK disponuje i jinými místy, která však byla aktuálně obsazena. Manžel nechtěl situaci řešit na místě a kontaktovat delegáta :-(, ale já bych ráda věděla, co příště udělat, protože jsem nemohla spát a mladší z dětí se kvůli hluku budilo. Lze po CK chtít dopředu něco jako garanci nočního klidu? Díky za odpověď.“

Lenka Vichnarová: „reklamujte hned na místě, máte nejvetší šanci na úspěch ! myslím, že byste měli nárok na slevu!!!“