Chat

Táňa Tučková
Záznam chatu ze středy 18. ledna 2006
Olga Petříková,Uničov,Hrdinů 841: „Krásný den.Ráda bych se p.Tučkové zeptala,když dojde k nesrovnalostem s výpisu ke konci roku a výběrami.Kam se obrátit?Možná se sem ten dotaz nehodí,ale jinak díky moc.“
Táňa Tučková: „obraťte se na svoji banku, každá má reklamační oddělení, kde to s vámi vyřídí. Nebo zavolejte informační linku banky, tu byste měla mít na každém výpidu. Tam vás budou navigovat, co máte dělat.“
Nováková: „Dobrý den, jak je možné, že banka jako zaměstnavatel převádí mzdu na účet, z kterého si strhne poplatek. Když posílá mzdu poštou, hradí poštovné banka. Děkuji M.Nováková“
Táňa Tučková: „Většina bank stále zpoplatŃUJE každou příchozí platbu. Zatím se s tím nedá nic dělatPoštovné je jiná položka.....Nyní probíhají jednání, abYtento poplate všechny banky zrušily. Řada z nich už tak učinila, tak může te přejít k jiné, to je vaše právo. Nebo zkuste vytrvat, nejspíš i vaše banka poplatek zruší v blízké době.“
slaiv@seznam.cz: „Chci založit dceři studentce účet u Čs.spoř.Co je levnější-založit nový účet nebo přejmenovat můj současný,který momentálně nevyužívám.Nebo je možné používat účet námi oběma.Děkuji Ivana“
Táňa Tučková: „Nemohu Vám odpovědět, co je nejlepší , protože je to u každé banky jiné.“
Zuzka: „Dobrý den, budou se zdražovat poplatky za platební karty?“
Táňa Tučková: „Tyto poplatky by se zdražovat letos neměly, naopak řada banku bude provoz karet dávat zdarma v rámci výhodných balíčkových služeb. Je třeba si zjistit podmínky v konkrétní bance.“
Lenka Obroučková,Brno,SNP 17: „Preji příjemný den.Je normální když do banky člověk donese třeba 101 ks 50ti haléřových mincí tak musí ještě 50kč doplatit. Jelikož poplatky činí za drobné mince 1% min. 100kč za 100 kusů mincí. děkuji“
Táňa Tučková: „To, jak banky postupují v případě kovových peněz, je v současné době také předmětem kritiky - většina bank toto bude také řešit. Zatím doporučuju obrátit se na SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, které spolu s vámi problematiku operativně vyřeší - www.spotrebitele-info - adresu dávám bez záruky, ale stačí dát do vyhledávače SOS.“
Pavla Mašková: „Jak se mám zorientovat v nabídce bank, je jich dnes už hodně a každá nabízí několik různých účtů a dalších produktů? Existuje nějaké srovnání? Hodnotí je odborníci, kteří by sestavili a ocenili žebříček těch nejlepších?“
Táňa Tučková: „Určitě stačí trochu průběžně sledovat ekonomické zpravodajství našich médií, nejlepší jsou v tomto směru Hospodářské noviny a MF Dnes - ty velmi často zveřejňují jakési "hitpárádové" žebříčky, kde odpověď na svou otázku nejspíš najdete. Nebo postupujte opačně: zhodnoťte si a sepište, co od svého účtu očekáváte, k čemu ho chcete používat a pak už stačí se poradit s nezávislým poradcem, který vám přesně řekne, která banka má pro vás ten nejsprávnější účet. Pokud nechcete žádné speciality, najdete nejspíš takový účet v každé z hlavních našich bank -stačí se nezávazně informovat u dou, tří bank.“
Romana: „dobrý den ráda bych věděla co mám dělat když mi z účtu zmizelo hodně peněz.Vzali jsme si úvěr 150 000 a vybrali jsme jen 95 000a zbytek nam nevyplatili s tím že tam nic není je to možné děkuji“
Táňa Tučková: „Musíte tento dotaz konkrétně položit bance, kde máte účet. Buď došlo k chybě, kterou jako reklamaci banka napraví, nebo vám dokáže že je v právu -nejspíš takové podmínky budete mít ve smlouvě -vy se pak svobodně rozhodnete, jestli u banky zůstanete, nebo přejdete jinam, kde vám poskytnou lepší podmínky.“
Renata, Hradec Králové: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda z hlediska rodinného rozpočtu není výhodnější než mít 2 samostatné účty, zřídit jeden účet pro oba manžele, případně jaká jsou možná úskalí, např. zda pro oba funguje internetbanking, jaký je zhruba rozdíl vv poplatcích apod. Děkuji moc za odpověď.“
Táňa Tučková: „MANŽELSKÉ účty už většina bank zřizuje a pro mnoho lidí jsou skutečně výhodnější, informujte se u své banky, určitě vám vyhoví - nedá se odpovědět takto neadresně, musíte znát přesné podmínky své banky.“