Prodloužená záruka
15. 1. 2018
Dotaz diváka: Před pár lety jsem koupil garážová vrata a k dvouleté záruce mi poskytli ještě pětiletou na pohon vrat. Když se pohon pokazil, reklamaci mi zamítli, protože jsem si neobjednával pravidelné servisní prohlídky. Že ale musím toto plnit, mi neřekli, a není to ani v záručních podmínkách. Mám na prodlouženou záruku nárok?

Pokud si koupím nějaké zboží, tak musí mít zákonnou záruku, obvykle dvouletou. Pokud mi prodejce poskytne delší záruku, tak může být nepodmíněna ničím, nebo může být podmíněna tím, že musím provádět pravidelný roční servis atd. Pokud mi někdo poskytne delší záruku a neuvede, že se záruka splní v případě, že jsou splněny speciální podmínky, tak mi tu záruku musí garantovat bez speciálních podmínek. To, že já musím pro prodlouženou záruku dodržet nějaké speciální podmínky, musí prokazovat ten, kdo mi tu záruku poskytl, takže prodá mi někdo například vrata a řekne, delší záruka je na některé části, ale jenom v případě, že se provádí servis, který provádíme my, jinak záruka neplatí, tohle je korektní. Pokud mi dají delší záruku a neřeknou mi tuhle podmínku, tak je to nekorektní jednání a záruka by měla platit
Autor reportáže: Pavel Říčka