Rada

Oprava kotle

15. 11. 2010

Dotaz diváka: V pronajatém bytě nefunguje plynový kontel a majitel se k opravě nemá. Jak mám postupovat?

Je na straně majitele bytu, respektive jeho povinností, aby tuto opravu nebo výměnu kotle zařídil tak, aby v bytě bylo funkční ústřední topení. Jestliže majitel se k této opravě nemá, pak je nájemce prvně povinen majitele bytu vyzvat písemně k odstranění této závady. A jestliže majitel bytu na tuto výzvu nereaguje, pak je nájemce oprávněn na své náklady provést výměnu či opravu věci sám a požadovat úhradu těchto nákladů po majiteli bytu. Musí se tedy ale jednat o náklady účelně vynaložené a toto právo musí nájemce uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 6 měsíců poté, co došlo k odstranění té závady, která bránila v řádném užívání bytu.

Autor reportáže: Marek Pavlovský

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží