Cestovní kanceláře
9. 1. 2008
Cestování s cestovní kanceláří může být cestou do ráje, nebo také do horoucích pekel. Zvlášť když si vyberete exotický zájezd do horkých krajů u špatné cestovky.

Zájezd u cestovní kanceláře je zboží jako každé jiné. Má jen jednu nevýhodu – platíme předem a nevíme mnohdy za co. A cestovní kanceláře toho využívají. A to je důvod, proč jsme se do cestovních kanceláří opět po čase vydali. Mají majitelé cestovek vůči nám, zákazníkům, vůbec nějaké povinnosti?
CK je povinna ze zákona spotřebitele informovat o svých nabízených službách. Musí spotřebitele informovat řádně, srozumitelně, musí sdělit všechny rozhodné skutečnosti týkající se obsahu nabízené služby a nesmí ho žádným způsobem klamat. Pokud CK poruší zákonnou povinnost, lze jí za to uložit pokutu až do výše 50 miliónů korun.
Taková suma už stojí za námahu. Vyrazili jsme se do cestovních kanceláří zjistit, jak na tom s poskytováním informací a znalostmi jejich pracovníci jsou. Chtěli jsme zájezd – a ne ledasjaký. Týden exotické dovolené za několik desítek tisíc korun. Ne pokaždé se ale drahý zájezd povede. Jak je to v tom případě s reklamací? V jaké lhůtě můžeme reklamovat?
Autor reportáže: Alena Daňková