Chat

MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller
Záznam chatu z pátku 24. ledna
ANTIMONY: „DH Jaká je nejlepší prevence z hlediska lékaře záchranky?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Obecně zdravý životní styl. Dostatek pohybu atd..“
ANTIMONY: „Jaká je česká záchranná služba obecně?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Nebojím se říct, že odborná úroveň a dostupnost záchranné služby je v ČRna prvních místech ve světě.“
ANTI: „Jaká je ZÁCHRANNÁ SLUŽBA MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Naše organizace opakovaně získává první místa v mezinárodních záchranářských soutěžích. Jsme držiteli nejvyššího statusu péče v oblasti péče o pacienty s cévní mozkovou příhodou atd..“
ANTI: „DH - Je dobrá legislativa ohledně záchranky?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Legislativní proces se neustále doplňuje a zlepšuje podmínky pro naši práci. Vždy existuje prostor pro zlepšení.“
ANTI: „DH - Jaký je IZS v ČR v současnosti obecně?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „IZS je v ČR na velmi vysoké úrovni a všechny složky úzce spolupracují.“
ANTI: „PM Jaký je nejlepší životní styl v souvislosti s pilotováním u záchranky?“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Pro tu práci je podmínkou mít první třídu zdravotní způsobilosti, pro kterou jsou přísná kritéria, tudíž o sobe pilot musí pečovat z pohledu zdravotního stavu. Měli bychom dobře spát, jíst a rozumně sportovat.“
Martin: „Dobrý den, druhý pilot musí být stejně vycvičený jako hlavní pilot? Děkuji“
MUDr. David Holeš, Ph.D. a Pavel Müller: „Letecká záchranná služba v ČR se primárně provozuje jednopilotně. Dva piloti jsou ve vrtulníku například v případě výcviku, kdy se dá předpokládat, že jeden z nich bude více vycvičený/kvalifikovaný.“
Martin: „V kolika letech nejpozději je možné se začít učit na pilota LZS? Děkuji“
Müller Pavel: „Těžká otázka. Člověk by si měl zvážit, jestli má dostatek času projít výcvikem, absolvovat dostatečný nálet (nejméně 1000 letových hodin) a mít před sebou dostatečně dlouhou kariéru, aby se mu investice do výcviku a náletu vrátila. Kapitánem v LZS může být člověk nejdéle do 65 let věku.“
ANTIMONY: „DH - V které zemi je podle Vás ta nejlepší záchranná služba na světě?“
Müller Pavel: „Obecně platí, že velmi kvalitní LZS je provozovaná v zemích jako jsou Německo, Rakousko, Švýcarsko, Norsko... V těchto zemích je výborná kombinace kvality péče, výcviku, bezpečnosti a techniky. ČR na tom taky není vůbec zle, ale pořád je co zlepšovat.“
Martin: „Dobrý den, vedle pilota létá tedy palubní technik?“
Müller Pavel: „Vedle pilota létá zdravotnický záchranář, který má pokročilý výcvik. Tím získává kvalifikaci technického člena posádky a umí pilotovi velmi dobře asistovat. Především při nočních zásazích s použitím brýlí pro noční vidění je jeho role zásadní.“