Záznam koncertu ze Smetanovy síně Obecního domu v Praze. B. Martinů: Halftime, L. Bernstein: Árie a barkaroly, B. Martinů: Koncert pro dva smyčcové orchestry, klavír a tympány a G. Gershwin: Rapsodie v modrém.
Účinkují: D. O. Norris – klavír, G. Mitchell-Velasco – mezzosoprán, K. Deas – bas a Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Dirigent V. Válek. Režie T. Šimerda.

Mezinárodní hudební festival Pražský podzim vnesl již několikrát do svého koncertního programu jazzové prvky a inspirace. Jeho jubilejní desátý ročník předložil svým návštěvníkům doslovnou konfrontaci české a světové vážné hudby ovlivněné jazzem. Českou tvorbu zastoupil Bohuslav Martinů, světovou George Gershwin a Leonard Bernstein. Dílo slavného dirigenta a autora West Side Story zastoupily 20. září v české koncertní premiéře Árie a barkaroly, které přednesly dva vynikající američtí pěvci: mezzosopranistka Gigi Mitchell-Velasco a basista Kevin Deas. Jde o jednu z posledních skladeb Leonarda Bernsteina (1918 - 1990), která je vlastně cyklem písní, věnovaných různým stránkám manželského života a zobrazuje dokonale stav skladatelovy mysli ke konci života. Vrcholem díla je hudební vyjádření autorovy vzpomínky na svatbu. Bernstein tu v jazyce jidiš zhudebnil báseň Jankeva Jitskhoka Segala, líčící vystoupení potulného houslisty, Kletzmera, jenž svou nádhernou hrou dojme všechny svatebčany k slzám. Britský klavírista David Owen-Norris, který má úzký vztah k jazzovému klavíru, přednesl mimo jiné na symfonickém koncertu Pražského podzimu 2000 hudební lahůdku Gershwinovu Rapsodii v modrém. Symfonický orchestr Českého rozhlasu řídil skvělý znalec jazzové literatury Vladimír Válek.

Napište nám