Chat

režisér

Tomáš Luňák

Jeho studijním zaměřením byl film animovaný, jeho celovečerní prvotina je však spojením animovaného a hraného filmu. Důkazem toho, že toto spojení zvládl, je vyslání filmu Alois Nebel do klání o Oskara.

Záznam chatu z úterý 11. října 2011

Tomáš Struška: „Velice mě potěšila účast pana Václava Neckáře na soundtracku. Neplánujete vy nebo spíše hudebníci z Umakartu další spolupráci s panem Neckářem - třeba na celém albu? A ještě bych se chtěl zeptat, na čem pracujete nyní nebo co máte v plánu?“

Tomáš Luňák: „Dobrý den, na albu se začíná pracovat. Jaromír 99 společně s Dušanem Neuvertem chystají další písně pro Václava Neckáře a pokud dobře vím, tak deska by se měla nahrávat během zimy příštího roku. Co se týče mne osobně, tak já pracuji na propagaci filmu, objíždím kina a chystám se na festivaly.“

Miroslav Pelc: „Dobrý den, chtěl byste se i u dalších filmů pohybovat na pomezí animace a hraného filmu?“

Tomáš Luňák: „Dobrý den, chtěl bych se pohybovat spíš na pomezí..“

agáta: „Dobrý den, asi nebudu s otázkou originální, ale koho napadla kombinace hraného filmu a animace... a už někdy někdo takový film dělal?“

Tomáš Luňák: „Filmy vytvořené touto technologií existují, dva z nich například vytvořil Richard Linklaker a použít tuto technologii na výrobu filmu Alois Nebel napadla mne společně s Jaromírem 99.“

Igor: „Dobrý den, v Galerii Langhans je prave vystava fotek, které fotil Dušan Tománek. Viděl jsem něco na netu, vypadají dobře. Co všechno ta výstava zahrnuje za fotky a kdo určoval, co se bude fotit? Dokdy je výstava a bude ještě jinde než v Praze?“

Tomáš Luňák: „Výstava zahrnuje pohled Dušana Tománka převážně na natáčení hrané části. Jedná se o dosti unikátní pohled do zákulisí, Dušan měl absolutní svobodu ve výběru témat a fotografií a od začátku jsme se snažili, aby šlo spíše o výstavní projekt, proto jsem velmi rád, že nám galerie Langhans umožnila uspořádat tuhle výstavu, která trvá do konce měsíce října. A ještě bych rád dodal, že k výstavě vychází katalog.“

agáta: „Jo a písnička V. Neckáře je jak od Cohena... ale pan Neckář v tom klipu vypadá spíš jako Johny Cash... výborný!“

Tomáš Luňák: „Doufejme, že Václav Neckář vypadá jako Václav Neckář, ale na tvorbu jak Cohena tak Cashe jsme mysleli..“

Alena Ručková: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat co si myslíte o animovaném filmu. Líbí se dnešní generaci. Já si myslím, že dětem se moc líbí a měly by se dál animované filmy točit.“

Tomáš Luňák: „Mylím, že by bylo dobré, kdyby se filmy celkově točily dál..“

Vojta Chudlasky: „Moc diky za natoceni Aloise Nebela. Znam dobre komiks. Budu drzet palce aby dostal Oskara. Sice je to dosti brzo ale doufam ze az vyjde na Blu-Ray nebo DVD bude tam hodne bonusu.“

Tomáš Luňák: „Momentálně je na DVD či Blu-Ray brzy, ale bonusů máme připraveno již teď několik hodin, takže bude těžké vybírat. Rádi bysme přidali k filmu o filmu také film po filmu.“

Armen: „Kde se vzalo jméno Alois Nebel, kdo ho pro film vymyslel?“

Tomáš Luňák: „Vymyslel ho Jaroslav Rudiš a jméno má po jeho dědečkovi a jinak příjmení Nebel znamená mlha, a kdyt se čte pozpátku, tak máme leben, což je v němčině život.“

Sudoku: „Jaký máte vztah k J. Rudišovi?“

Tomáš Luňák: „Kladný, a k Jaromírovi 99 taky.“

Sudoku: „Jaké myslíte, že má Alois Nebel šanci dostat ocenění Oskar?“

Tomáš Luňák: „Upřímně se zatím myšlenkami na Oskary moc nezaobírám, je to za dlouho a práce nás teprve čeká. Víc budeme tušit v lednu.“

Andrea: „Dobrý den, ráda bych se zeptala, kde se nachází stavba, která si ve filmu "zahrála" roli psychiatrie. Děkuji a všem, kdo se na filmu podíleli, se velice klaním.“

Tomáš Luňák: „Nachází se za Prahou, myslím, v obci Měšice a jen pro zajímavost natáčel se zde i film Příběhy obyčejného šílenství. Takže pan Krobot to tam velice dobře znal.“

Slaytanic W: „Kdo poprvé na světě natočil spojený film - tedy anim. i hraný?“

Tomáš Luňák: „Omlouvám se, ale nevím, a nikdy jsem nad tím ani nepřemýšlel.“

Slaytanic W: „Jak dlouho trvalo natáčení filmu AN?“

Tomáš Luňák: „Práce na filmu trvala celkově pět let. Natáčení hrané části trvalo čtyřicet dní a postprodukce dva roky.“

Slaytanic W: „Kolikrát jste vy osobně viděl film Alois Nebel?“

Tomáš Luňák: „Úplně hotový film jsem viděl asi jen pětkrát. Jinak ale během výroby jsem film v různých stadiích viděl nepočítaně a opravdu nedokážu říct kolikrát to bylo, ale šlo to do stovek.“

Jaromír Möwald: „Možná je ještě příliš brzy se na to ptát, ale zvažujete, že byste s rotoskopickým stylem natáčení pokračoval i u vašeho případného dalšího snímku? Byla by přeci škoda teď natočit "jen" hraný film, když tu máme technologii, kterou se ani ve světě příliš často nenatáčí...“

Tomáš Luňák: „Opravdu je příliš brzy, ale jestli natočím ještě někdy další film, tak určitě nebude jen hraný, a tak doufám, že náš film může někoho inspirovat k natočení filmu touhle technologií.“

Michal Stančík: „Dobrý den přeji, zajímalo by mě, jak se vám podařilo uspořádat premiéru filmu, respektive afterparty v prostorách Hlavního nádraží v Praze? Podle toho, co jsem slyšel, to byla prý úžasná akce. Gratuluji!“

Tomáš Luňák: „Dobrý den, v prostorách Hlavního nádraží v Praze jsme natáčeli jak samotný film, tak videoklip pro Václava Neckáře a Umakart a připadalo nám nejvhodnější zde uspořádat afterparty. Velký dík za to, že se to podařilo patří distribuční společnosti Aerofilms a všem, kteří byli nápomocni.“

Marie P.: „Dobrý den, díky za skvělý film! Kromě jiného se nám líbila slovní hříčka Nebel-Leben: je to náhoda nebo záměrná práce se jménem? Přejeme hodně dalších nápadů! M. :)“

Tomáš Luňák: „Jedná se o záměr, který dokonce nenapadl ani Járu Rudiše při tvorbě komiksu, ale byl na to upozorněný až jedním čtenářem, kterému tímto děkujem.“

vl: „Viděl jste film Valčík s Bašírem? Inspiroval vás v něčem?“

Tomáš Luňák: „Ano, viděl a filmu si velice vážím, jestli mě k něčemu inspiroval, tak k tomu, že jsme se snažili o to, aby náš film měl co nejméně dialogů a tím pádem co nejméně titulků, aby si divák mohl co nejvíc vychutnat obraz a děj.“

Jaromír Möwald: „Velmi se mi líbila vaše forma propagace, která byla jak virální (klip s Václavem Neckářem), tak nevtíravě (ne)komerční, například s časopisem Full Moon. Neměl byste zájem po kladném ohlasu u české veřejnosti natočit Aloise Nebela i jako několikadílný seriál?“

Tomáš Luňák: „Děkujeme, ale o seriálu jsme neuvažovali a myslím, že ani nevznikne. I když, kdo ví..“

Galicius: „Dobrý den pane Luňák. Pracoval s vaším týmemtvůrců nějaký Dramaturg ? Jak je jinak možné, že je příběh nesrozumizelný ? Expozice postav nulová ?“

Tomáš Luňák: „Dobrý den, dramaturg v našem týmu pracoval a myslím, že ve filmu je sice spousta otázek, může se někomu zdát nesrozumitelný, ale odpovědi v něm najít může.“

vl: „Máte přehled o návštěvnosti, tedy kolik diváků už film vidělo?“

Tomáš Luňák: „V současnosti vidělo film přes třicet pět tisíc diváků.“

Jaromír Möwald: „Filmu je občas vytýkáno, že stál mnohem víc, než za kolik se dají podobné snímky pořídit. Jak se stavíte vůči těmto kritikám?“

Tomáš Luňák: „Opravdu nevím, za kolik se dají pořídit podobné snímky. Náš film je naopak v kontextu evropské kinematografie velice levný.“