Na brněnském strojírenském veletrhu byla představena nová Škoda R 110 Coupé

Na brněnském strojírenském veletrhu byla představena nová Škoda R 110 Coupé

Příprava výroby nového vozu označovaného tehdy jako Škoda 1100 Coupé byla sice definitivně schválena vedením podniku již na podzim roku 1967, ale realizace se ještě několik let vlekla. Automobil navazoval na populární roadster Felicia a návrh a výrobu prvních prototypů zajišťovalo konstrukční oddělení závodu v Kvasinách vedené tehdy Františkem Chamrátem. Pro spuštění výroby nového vozu bylo nutné zajistit nejenom dodávky různých komponentů vozu, ale i výstavbu nových výrobních budov. A to se samozřejmě zřetelně vleklo. Situaci při tom zhoršovalo vedle naprosté nedostatečnosti kapacit stavebních firem, jejichž činnost museli v mnoha případech suplovat samotní zaměstnanci kvasinského závodu, také rozhodnutí, aby od poloviny roku 1968 byly všechny soboty volné (předtím experimentálně byla volná jen každá druhá sobota). Později koncem roku 1969 a 1970 se zpožďovaly především dodávky lisovacího nářadí a termín představení vozu musel být několikrát odsunut. Nakonec slavil vůz Škoda R 110 Coupé svoji premiéru na zářijovém XII. mezinárodním veletrhu Brno. Od počátku se mělo jednat o vůz určený primárně na vývoz a taky v prvním období za hranice putovalo zhruba 90 % vyrobených vozů tohoto typu. V Československu se prodával volně, bez pořadníku, ovšem za nemalé peníze. V roce 1973 to třeba bylo 78 000, což znamenalo o 20 000 více než kolik stála Škoda 100, která však byla k dostání pouze na pořadník. Sériová výroba vozu Škoda 110 R Coupé se musela potýkat s opožděnými dodávkami některých dílů i s jejich občas nepříliš vysokou kvalitou. Problémy působilo například častá a rychlá koroze některých komponent. Přesto se jednalo o elegantní a poměrně zdařilý vůz. Více o tomto voze se dozvíte na stránkách věnovaných přímo Škodě 110 R Coupé.Kronika našeho života 1970; Československá televize

Ve stopách doby