Smrt nad Tchajwanským průlivem
Obsah dílu
25. května 2002 se Boeing 747 společnosti China Airlines vydal na rutinní let z Taipei do Hong Kongu. Dvacet minut po startu zmizel z obrazovek radarů, pád do moře nikdo z 225 osob na palubě nepřežil.
Přehled dílů
Srážka nad Dillí
III. řada
V podvečer 12. listopadu 1996 stoupal od letiště New Delhi Boeing 747 s 289 cestujícími, když se ve stejnou dobu přibližoval na přistání kazašský Iljušin Il-76. Letouny se měly minout v dostatečném rozestupu 300 metrů.
Skryté nebezpečí
III. řada
Boeing 737 společnosti United Airlines při přistávání na letišti v Coloradu 3. března 1991 havaroval. Stanovit příčinu se dlouhou dobu nedařilo. Až nehoda stejného typu letadla v roce 1994 v Pittsburghu přivedla vyšetřovatele na stopu. Za oběma tragédiemi, které si vyžádaly 157 lidských životů, bylo selhání techniky.
Letadlo mrtvých duší
III. řada
Boeing 737 kyperské společnosti Helios měl už za sebou mnoho drobných poruch a naposledy problémy s těsností přetlakové kabiny. 14. srpna 2005 letěl z Larnaky do Atén, když pár minut po vzletu spustil alarm. Pilotům radil technik z centrály, ale po chvíli se spojení ztratilo a s ním i naděje na záchranu všech na palubě.
Nezdařené přistání
III. řada
6. srpna 1997, ve tmě a za hustého deště, se chystal Boeing 747 Korejských aerolinií přistát na tichomořském ostrově Guam. Místo na letištní dráhu však stroj „dosedl“ na nejvyšší horu ostrova. Navigační omyl stál život 228 lidí.
Požár na palubě
III. řada
Na lince Air Canada do Toronta 2. června 1983 se během několika minut z banálního kouře na toaletě ve výšce 10 000 metrů stal závod s časem. Buď rychle přistanou, nebo shoří za letu.
Osudná noc nad Rudým mořem
III. řada
Charterový let z egyptského letoviska Šarm el Šejch do Paříže měl trvat pět hodin. Ale už několik minut po startu se 3. ledna 2004 plně obsazené letadlo zřítilo do moře. Příčina katastrofy, jež si vyžádala 148 lidských životů, není dodnes zcela jasná.
Osudná nepozornost
III. řada
29. prosince 1972 se jedno z nejmodernějších dopravních letadel té doby, Lockheed L-1011 TriStar, připravovalo na přistání v Miami. Místo toho let společnosti Eastern Airlines skončil v rozsáhlých bažinách Everglades poblíž města. Zachránilo se jen 77 osob.
Pád do Karibského moře
III. řada
6. února 1996 odstartoval z Dominikánské republiky Boeing 757 patřící turecké charterové společnosti. Po pěti minutách letu zmizel z obrazovek radarů a pátrání prokázalo tu nejhorší předpověď - stroj se zřítil do moře a všech 189 osob na palubě zahynulo. Byla příčinou technická závada, nebo selhání pilotů?
Neviditelný zabiják
III. řada
Na letiště v Dallasu zahájilo standardní přiblížení letadlo Lockheed L-1011 TriStar. Pak bylo náhle vše jinak, letoun se z nepochopitelných příčin propadl o desítky metrů a řítil se na frekventovanou dálnici. Neznámá síla srazila stroj na zem a 2. srpna 1985 zmařila 135 lidských životů.
Útěk z pekla
III. řada
2. srpna 2005 přistával v bouři a dešti plně obsazený Airbus A-340 společnosti Air France na letišti v Torontu. Piloti podcenili nástrahy počasí, stroj vyjel z dráhy a okamžitě začal hořet. Jen zázrakem se všem lidem na palubě podařilo uniknout.