Funebrák
Jako většina filmů Vlasty Buriana, i jeho Funebrák má původ v divadelních inscenacích. Burian měl díky desítkám repríz své postavy zažité a před filmovými kamerami jen dobrušoval pointy situací. Z tohoto rodu je i postava snaživého zaměstnance pohřebního ústavu Vendelína Pletichy, který jednoho dne omylem začne organizovat smuteční obřad v rodině, kde se chystá veselka, a který se následně na ředitelství drah vydává za zraněného cestujícího. Snímek vznikl v režii Karla Lamače v roce 1932 za pouhých šest natáčecích dnů, těsně po dokončení komedie Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa. Předlohou k Funebrákovi byly dvě frašky z Burianova repertoáru, nazvané Srážka vlaků a Už mou milou. Příběh obou komedií spojil zkušený scenárista Václav Wasserman jen chatrným dějovým rámcem. Snímek je však jedinečným dokladem Burianova hereckého a kabaretiérského umění a má tak vlastně historickou cenu (za pozornost stojí ucelená kabaretiérská čísla - vymáhání bolestného a pěvecká parodie Národy). Kromě krále českých komiků uvidíme ve vedlejších rolích Theodora Pištěka, Lídu Baarovou, Růženu Šlemrovou v nezvyklé roli uplakané nevěsty a také režiséra Martina Friče jako kancelistu na inspektorátu drah.