Při pondělní železniční nehodě nedaleko amerického Seattlu zemřeli podle záchranářů nejméně tři lidé. Zraněných je více než sto, z toho deset těžce. Část soupravy se z železničního mostu zřítila na dálnici. Podle agentury AP předběžné vyšetřování ukazuje, že vlak jel před nehodou nepřiměřeně vysokou rychlostí.
Vlak jel před nehodou příliš rychle, cituje AP experty ohledně tragédie u Seattlu
Nehoda se stala ve státě Washington u města DuPont, které leží asi 60 kilometrů jižně od Seattlu. „Všechna světla zablikala a zhasla. Najednou jsem byla nakloněna o 45 stupňů a někam padala. Když jsem vylezla, hned jsem si neuvědomila, že stojím na jiném voze,“ uvedla vyproštěná cestující Emma Shaferová.
Experti citovaní agenturou AP považují za možnou příčinu nehody vysokou rychlost soupravy. Údaje zadní lokomotivy, která zůstala neporušená, ukázaly, že v místě s přikázanou rychlostí 30 mil (48 kilometrů) za hodinu se vlak pohyboval rychlostí 80 mil (129 kilometrů) za hodinu.
Signalizace přikazující snížení rychlosti je umístěna tři kilometry před zakřiveným úsekem, kde se nehoda stala. Kontrolní systémy, které snižují rychlost soupravy nebo omezují její zrychlení, zapnuty nebyly.
O příčinách neštěstí, stejně jako o důvodech vysoké rychlosti, zatím vyšetřovatelé odmítají hovořit. Dříve agentura AP informovala o možné překážce na kolejích, která mohla nehodu způsobit.
Podle šéfa dupontských hasičů Larryho Creekmorea zemřeli nejméně tři lidé a více než stovka byla převezena k ošetřením. AP dříve s odvoláním na nejmenovaný úřední zdroj uváděla šest mrtvých. V soupravě cestovalo 77 pasažérů a sedm členů posádky.
Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih o deset minut. Projekt stál 180 milionů dolarů (3,9 miliardy korun), železniční provoz na trati zajišťovala společnost Amtrak. Nový úsek procházel testováním od ledna letošního roku.